Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkušenosti pedagogů a rodičů se zařazením dvouletých dětí do mateřské školy
HANUSOVÁ, Aneta
Tato práce zpracovává problematiku zařazování dvouletých dětí do mateřských škol. První část se zabývá historií, formami a organizací vzdělávání dětí raného věku. Vývojová charakteristika dítěte do tří let a osobnost předškolního pedagoga je obsahem dalších kapitol. Součástí práce je rozbor dokumentů, které se zabývají náplní práce pedagogických i nepedagogických pracovníků. V empirické části jsou pomocí výzkumných nástrojů zjišťovány osobní zkušenosti pedagogů a rodičů se zařazováním dvouletých dětí do mateřských škol.
Dvouleté dítě v mateřské škole - pohled rodičů a učitelek mateřských škol
ŠIMSOVÁ, Kristýna
Tématem bakalářské práce je dvouleté dítě v mateřské škole - pohled rodičů a učitelek mateřských škol. Bakalářská práce je rozčleněna na dvě základní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část seznamuje s charakteristikou vývojové etapy, do které dvouleté děti spadají. Dále obsahuje jednotlivé vývojové oblasti s důrazem na teorii vazby, teorii separace a individuace, období vzdoru a sebepojetí. Praktická část obsahuje a seznamuje s výsledky výzkumné sondy hloubkových rozhovorů vedených s učitelkami mateřských škol a rodiči dvouletých dětí. Cílem práce je zjištění důvodů vedoucí rodiče k umístění dvouletého dítěte do mateřské školy. Odkrýt problematiku adaptace a přiblížit specifika práce s dvouletými dětmi.
Podmínky vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách
Splavcová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou předškolního vzdělávání dětí mladších tří let v mateřské škole. S ohledem na rodinnou, sociální i vzdělávací politiku se přesouvá péče a vzdělávání dětí mladších tří let do mateřských škol. Cílem práce je popsat proměny rodiny, současný stav předškolního vzdělávání v České republice s ohledem na děti mladší tří let a posoudit potřeby dítěte do tří let věku. Na základě těchto potřeb vymezit podmínky pro vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách. V rámci výzkumného šetření bylo zkoumáno naplňování potřeb dětí a úprava podmínek pro vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách, které tuto činnost vykonávají. Následně byly výstupy z provedených šetření vzájemně porovnány a srovnávány s optimální praxí kvalitní instituce. Z výstupů této diplomové práce je zřejmé, že předškolní vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách je možné. Pro zachování kvality poskytovaného vzdělávání je nutné upravit podmínky pro vzdělávání tak, aby vyhovovaly aktuálnímu vývoji a potřebám těchto dětí, zejména snížení počtu dětí ve třídě a posílení pedagogického personálu. Na základě příkladu dobré praxe je v diplomové práci popsán návrh možných řešení pro zařazení dětí mladších tří let do mateřské školy v současných legislativních podmínkách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.